Generelle betingelser


Layout- og produktionsfiler

De nævnte priser tager udgangspunkt i, at du afleverer en layoutfil, der følger retningslinjerne i layout-vejledningen for det bestilte produkt. Produktionsfilen er fabrikkens klargøring af din layoutfil. Du skal godkende produktionsfilen, inden vi sætter produktionen igang. Kontakt os, hvis du har spørgsmål i forbindelse med korrekturen. Du har mulighed for at få udført rettelser på din produktionsfil 1 gang uden omkostninger. Fra den 2. korrektur forbeholder vi os ret til at opkræve et korrekturgebyr. Vi påtager os ikke ansvaret for fejl, du har overset. Din korrekturgodkendelse anses som endelig, og er en uigenkaldelig del af arbejdsprocessen.
 

Tredjemands rettigheder

Vi påtager os intet ansvar for din eventuelt manglende tilladelse til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelse af tekst, billeder, tegninger, formgivninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, forretningskendetegn eller andet, der kan være underkastet tredjemands rettigheder.
 

Farvevariation ved genbestilling

Ved genbestillinger vil du også modtage produktionsfilen til godkendelse. Afvigelse i farver fra produktion til produktion kan ikke undgs selvom der er tale om en genbestilling uden ændringer. Afvigelse i farvenuancer vil ikke blive accepteret som gyldig grund for reklamation ved genbestilling.
 

Leveringstid

De angivne leveringstider er omtrentlige, og tager udgangspunkt i, at der forelægger en godkendt produktionsfil. En rettelse til produktionsfilen gælder ikke som en godkendelse. Leveringstiderne er afsendelsestider, og fragtselskabet har 1-3 dage til at levere dine varer. Vi leverer ikke på faste klokkeslæt. Vi vælger hvilket fragtselskab, der benyttes. Vi kan ikke holdes ansvarlig for leveringstider, som ikke er overholdt af fragtselskabet.
 

Leveringsmængder

Af tekniske årsager kan der forekomme afvigelser på op til 10% i forhold til den bestilte ordremængde. Vores produkter er pakket efter vægt eller stk. Den totale mængde bliver kontrolleret og noteret på selve indpakningen.
 

Fødevarer kan ikke returneres

Fødevarer kan ikke returneres eller byttes. Inspicer varerne straks efter modtagelse og underret os om uregelmæssigheder inden 24 timer. Reklamationer sendt senere kan ikke accepteres. Når fødevarerne er afleveret hos dig, har vi ikke længere kontrol over deres opbevaring, og kan derfor ikke længere tage ansvar for dem.
 

Reklamationer

Ved reklamationer kræver vi dokumentation svarende til mindst 10% af ordren, som skal returneres i original emballage og stand. Reklamationer, der angår tryk/emballage skal berøre mindst 10% af hele ordren, og vi kræver dokumentation. Returnering kan kun accepteres, hvis varerne i mellemtiden opbevares korrekt for de pågældende fødevarer og dette skal ligeledes kunne dokumenteres.
 

Opbevaring

Som retningslinje skal fødevarer opbevares tørt og ved højest 20 °C. Korrekt opbevaring for det enkelte produkt finder du på det tilhørende datablad, som du kan rekvirere hos os. Vi påtager os intet ansvar for skader forvoldt af produkter, der ikke er opbevaret i henhold til databladets forskrift.
 

Fragtskader

Fragtskader ved levering skal noteres på fragtbrevet og din forhandler skal straks underrettes. Uregelmæssigheder skal straks noteres og fotograferes. Skader på paller, som ikke er noteret på fragtbrevet, kan ikke senere gælde som værende beskadiget ved levering.